reklama

Prečo

...pokúsim sa o pár riadkov o mne, alebo - je to odpoveď na otázku, ktorú dostávam naozaj veľmi často...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kto ma pozná, vie, že som v prírode a v pohybe takmer stále. Občas sa ma pýtajú: prečo? (prečo tam chodíš?, prečo beháš?, prečo tak často?, prečo sama?, prečo tam?......) Ale občas sa pýtam aj ja sama seba. A čo myslíte? Ktoré odpovede sa mi hľadajú ľahšie, a ktoré ťažšie?

Raz mi ktosi povedal, že som horalka. A to teda som. A ešte k tomu ich mám aj veľmi rada. Horalky, tie slávne keksíky. No a milujem hlavne hory. A tiež lesy, potoky, kamene, kopce, žľaby, skaly, útesy, kvietky, zvuky, farby, ticho, svetlo,..... Toto všetko nádherné mám chuť s niekým zdieľať. Často som pri tej všetkej nádhere úplne sama. Vždy sú to neopakovateľné chvíle a ja mám chuť sa so zážitkom s niekým podeliť. Preto fotím. Hoci pocity, vône, vietor, mráz, ba ani svetlo sa na fotografiu zachytiť nedajú, niektoré momenty a zázraky prírody sú práve na fotografiách skvelé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už niekoľko rokov mám jeden zamilovaný strom. Ani celkom netuším, ako tento vzťah vznikol.....viem, že som si ho všimla dávno, asi 10 a viac rokov naspäť, keď sme si na výlete s deťmi urobili fotografiu práve pri tomto strome. Je skutočne veľmi fotogenický. Rastie v neľahkých podmienkach. A okolo je neopakovateľná scenéria Západných Tatier. Nebudem to tajiť. Nájdete ho vedľa turistického chodníka na Babky v Západných Tatrách. Je to listnáč, čo je samé o sebe zaujímavé a netradičné. V okolí sú totiž takmer samé ihličnany.

A ja mám to šťastie, že si môžem za ním vybehnúť kedy sa mi zachce... Niekedy sa mi pošťastí a som tam v rozpätí 7-10 dní. Neverili by ste, čo všetko sa, za takýto relatívne krátky čas, môže v prírode zmeniť. Fotografie týchto premien ukazujem svojim priateľom....hm, neviem, či sú takými skvelými hercami....či ich to fakt tak zaujíma a fascinuje ako mňa, ale tvária sa minimálne potešene.... Vďaka Vám priatelia! O to radšej tam pôjdem zas a zas, aby som zdokumentovala silu prírody. Vám prikladám len jednu fotografiu, aby som Vás nezahltila.....ale keby bol záujem, som schopná pripraviť vernisáž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže toto je jedna z odpovedi na otázku „prečo“? Láska k horám, prírode, Zemi. Potom preto, že v prírode je toľko energie, že si tam chodím pre ňu, keď tá moja nie je k dispozícii. Nasleduje potešenie a radosť. Zážitky. Pre zdravie. Športové výkony. Hľadám tam odpovede (a dostávam ich). Mám ešte pokračovať? Ja by som aj, ale to sú moje odpovede....neviem, či ich chce všetky niekto spoznať. Každý totiž chce počuť niečo iné. A tiež viem, že každý deň hľadáme niečo iné. A raz som odpovedala na takúto otázku takto: „aby som niekoho nezabila“ no a dotyčný si hádam dodnes myslí, že do hôr chodievam len preto, že si potrebujem vybiť nežiadúcu energiu.

Ivana Mudroňová

Ivana Mudroňová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som Liptáčka telom a dušou. Spojená s horami a lesmi. V zrelom veku znovu hľadajúca zmysel vlastnej existencie. Knihomol. Ľudomil. Poučená a predsa stále naivná...... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu